Produkten har blivit tillagd i varukorgen

FAQ - Frågor & Svar om Ebrix.se

 

1. Hur lång är leveranstiden?

Er order anländer oftast inom 1–2 vardagar om ditt valda Service Point har daglig utkörning. Placerar du din order innan 16:00 på helgfria vardagar kommer paketet skickas från oss redan samma dag!

 

2. Vad kostar frakten?

Frakten är gratis för dig som handlar över 1500kr, annars 59kr. Om du väljer leveranssättet ”Hämtas i butik” kommer din order bli fraktfri.

 

3. Hur vet jag när en produkt kommer in i lager igen?

Vårt mål är att produkter som ingår i vårt standard sortiment ska finnas i lager igen inom två veckors tid från det att den tagit slut.

Det enklaste sättet att veta när en produkt finns att köpa är att bevaka den valda produkten, då skickas det ut ett mail när den finns på lager igen. Om specifikare tidsram önskas så kontakta Ebrix kundtjänst via Mail-formulär.

 

4. Vilka betalsätt erbjuder ni?

Vi på Ebrix erbjuder betalningar med Klarna Checkout samt Swish. Hos Klarna Checkout kan du välja att betala med direktbetalning, 30 dagars faktura, delbetalning, Swish och kortbetalning. Du kan även betala hela eller delar av din order med Ebrix presentkort på nätet.

 

5. Jag har problem med min faktura eller delbetalning, hur ska jag gå till väga?

Alla frågor om fakturor och delbetalning ska gå direkt via Klarna. Ni kan kontakta dem Här eller via telefon: 08-120 120 10

Om du har handlat av oss via CDON så ska du kontakta dem i första hand. Ni kan kontakta dem Här.

 

5. Jag vill skicka varorna till en annan adress än den jag är folkbokförd på. Går det?

Om betalningen sker med kort eller Swish så kan vi skicka paketet till valfri adress. Du ska då ange den alternativa adressen samt telefonnummer i kassans kommentarsfält för att vi ska kunna ändra leveransen.

 

6. Hur vet jag var och när jag kan hämta mitt paket? 

När ditt paket kommer fram till ombudet kommer du få aviseringar på E-post och SMS om att paketet finns att hämta. Om du inte fått en avisering inom 3 arbetsdagar så kontakta oss på Ebrix kundtjänst.
 

 

7. Mitt paket har inte kommit fram under den utsatta tiden, vad gör jag?

Kontrollera först din angivna E-post och dina SMS för paketets leveransstatus, samt försök att spåra paketet Här.

Om det saknas information om var paketet finns någonstans, vänligen kontakta Ebrix kundtjänst via telefon: 019-7601540 eller vårt Mail-formulär. 

 

8. Hur gör jag för att reklamera en produkt?

Vid allmänna reklamationer av en specifik produkt, eller reklamationer på produkter som saknar färre än 15 delar, så ska LEGO kontaktas direkt. Deras Kundservice för privatkunder finns Här eller via telefon: 020 12 76 23
Saknas fler än 15 bitar när en förpackning öppnats, kontaktar ni Ebrix Kundtjänst för att kunna göra en retur och bli ersatta med en ny vara.   

 

9. Det är skador på produkterna som jag har hämtat hos DHL Servicepoint, vad ska jag göra?

I regel ska man aldrig hämta ut ett skadat paket med exempelvis kraftiga veck, hål eller DHL-tejp. Om du vill hämta ut paketet ändå ska du be om en notering från ombudet. Skadan kan antingen noteras i deras interna system eller på kvittot ni får med er hem innan du tar emot leveransen. Om ingen notering görs godkänner du som kund paketet i det befintliga skicket.

Vid eventuella skador på LEGO förpackningen som inte synts vid leverans så ska ni ta bilder från olika vinklar på paketets utsida samt varan och kontakta Ebrix kundtjänst via Mail-formulär.

 

10. Hur gör jag om jag vill returnera en vara som jag har fått hem?

Vid returer kan endast produkter i nyckick som fortfarande är plomberade returneras. Kontakta Ebrix Kundtjänst så fort som möjligt om du vill göra en retur, men senast inom 14 dagar från det att varan mottagits.
Du som kund står själv för returfrakten, se ytterligare information kring returer under våra Villkor.

 

11. Hur ska jag göra om jag vill sälja begagnat LEGO till er?

Kontakta oss via vårt Mail-formulär med bilder på ditt LEGO samt hur många kilo det gäller.

 

Vid ytterligare frågor, kontakta Ebrix Kundtjänst, så hjälper vi dig! 

Produkter