Produkten har blivit tillagd i varukorgen

FAQ - Frågor & Svar

 

1. Hur lång är leveranstiden från eBrix?

Ett av våra huvudmål är hög leveranskvalitet. Ert paket anländer ofta inom 1-2 arbetsdagar, beroende på var i sverige Ni bor. Alla beställningar som inkommer in innan kl 16.30, på vardagar, lämnar oss samma dag!

 

2. Vad kostar frakten?

Vi har ett fast fraktpris på 49kr för alla paket oavsett storlek och tyngd. Vid avhämtning vid vår lagershop i Mosås stryks frakten!

 

3. Hur vet jag om en vara finns på lager?

Ebrix lagerför alla produkter utan mellanhänder. För varje produkt anges lagerstatus i Infon, och Köp-knapp finns bara om en produkt finns i vårt lager. Det går inte att beställa något som inte finns hemma på lager.

 

4. Vad betyder "Kampanj" och "Nyhet"?

En produkt märkt med "Nyhet" innebär att den släppts från LEGO och/eller inkommit i eBrix sortiment inom 3 månader. "Kampanj" innebär att eBrix tillfälligt har produkten i lager eller är tidsbegränsat prissänkt. 

 

5. Vad betyder lagersaldo "Tillfälligt slut - inkommer snart"?

Ja, den kommer att komma in igen inom 3 veckor. Produkter som utgått, tas bort från sidan.

 

6. Var är min faktura eller delbetalningsavtal?

Ebrix samarbetar med Handelsbanken. Fakturan eller kontoavtalet för delbetalning skickas alltid från Handelsbanken, efter att Ert paket lämnat eBrix. Det kan alltså ta 1-3 dagar. Vid frågor runt betaldatum, betalplaner och kreditavslag etc - ring gärna Handelsbankens supertrevliga kundtjänst direk på tel 0771-560 300.

 

7. Jag försöker välja betalsättet Delbetalning, men får ett felmeddelande. Vad skall jag göra?

Kontakta Handelsnbankens support.

 

8. Hur lång betalningstid är det på fakturan?

För privatpersoner ska betalning ske inom 14 dagar efter att paketet lämnat eBrix. Skulle du få förhinder, eller om du inte kan betala inom denna period, kontakta Handelsbanken.

 

9. Jag vill skicka varorna till en annan adress än den jag är folkbokförd på. Går det?

Om betalning sker med VISA, MasterCard eller Förskottsbetalning så går det att skicka paketet till valfri adress. Väljer man faktura eller delbetalning som betalningsalternativ, kan paketet kan bara skickas direkt till den folkbokförda adressen av säkerhetsskäl!

 

10. Hur vet jag var och när jag kan hämta mitt paket? 

Avisering görs om var och när paketet kan hämtas, via angiven e-mail eller SMS. Ebrix väljer om så är möjligt, i första hand SMS, för att snabbast nå dig. 

 

11. Mitt paket har inte kommit fram under utlovad tid. Hur gör jag?

Kontrollera först din angivna e-mailadress och/eller SMS för paketets leveransstatus eller kontakta DHL Servicepoint på http://www.servicepoint.se/    

Om det saknas information om var paketet finns någonstans, vänligen kontakta eBrix kundtjänst via telefon eller e-post info@ebrix.se 

 

12. Kan jag göra en beställning via telefon eller e-post?

Nej, vi tar endast emot beställningar gjorda via webshopen. Vi kan däremot guida dig via tfn om hur du går tillväga för att beställa."" 

 

13. Hur vet jag att min order har gått igenom?

Ni får en orderbekräftelse på skärmen, efter att Ni tryckt "Skicka Order". Du får även en orderbekräftelse via angiven e-postadress.

 

14. Hur gör jag för att reklamera en produkt?

Vid saknade bitar (mindre än 15 bitar) och allmänna reklamationer av en specifik produkt kontaktas LEGO Direkt som är Kundservice för privatkunder tel 0302-24400Saknas fler än 15 bitar när en förpackning öppnats, kontaktar Ni vår Kundtjänst för retur och ersättning med ny vara.   

 

15. Kan jag som företagare handla på eBrix?

Ja, men Handelsbanken kan endast erbjuda faktura och delbetalning till privatpersoner och inte till företag. Enskilda firmor räknas dock som privatpersoner. 

 

16. Det är skador på produkterna som jag har hämtat hos DHL Servicepoint, hur går jag tillväga?

Hämta aldrig ut ett skadat paket, utan att först be ombudet skriva en notering! Vid skada på LEGO förpackningar, när du öppnat paketet, kontaktar Ni vår Kundtjänst så hjälper vi Er!

 

17. Måste jag logga in eller skapa ett konto för att kunna handla hos eBrix?

Nej, det behövs inte. Ebrix har en s.k snabbkassa, som snabbt i stället hämtar dina uppgifter från Sveriges folkbokföringsregister.

 

18. Hur gör jag om jag vill byta en vara som jag har fått hem?

Kontakta eBrix Kundtjänst via telefon eller e-post info@ebrix.se så fort som möjligt, senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Se vidare info på eBrix Villkor. Tänk på att det endast går att ångra köp av våra plomberade varor (ex bygg-set men ej minifigurer, nyckelringar eller magneter), och om plomberingen är obruten. 

 

Vid ytterligare frågor, kontakta vår Kundtjänst, så hjälper vi till! 

  • Kampanjer
    • Kampanjer
Månadens produkt
Produkter
Mer för pengarna
Fraktpris privat/företag:
Endast 49kr/149kr
 
Order innan kl 16.30 skickas samma dag
 
Butik Marieberg/support:
Vardagar 10-18.30
Lördagar 10-16
Söndagar 11-16
 
DHL leverans till Servicepoint dagen efter
 
10-25% under rek.pris på standardsortimentet
 
Öppet köp 14 dagar
 
Säkra betallösningar via Handelsbanken:
» SWISH
» Kort- & delbetalning
» Faktura & förskott
» Direktbetalning via  
   Handelsbanken