Produkten har blivit tillagd i varukorgen

FAQ - Frågor & Svar om Ebrix.se

 

1. Hur lång är leveranstiden?

Vårt mål är hög leveranskvalitet (snabbt, rätt och helt). Ert paket anländer ofta inom 1 arbetsdag ev 2, beroende på om närmaste servicepoint har daglig utkörning. Alla inkomna beställningar innan kl 16.30, på vardagar, lämnar oss samma dag!

 

2. Vad kostar frakten?

Vi har ett fast fraktpris på 49kr för alla paket oavsett storlek och tyngd. Vi använder ej brev. Vid avhämtning i varuhuset vid Marieberg köpcentrum Örebro stryks förstås frakten!

 

3. Hur vet jag om en vara finns på lager?

Alla produkter lagerförs på hyllan utan mellanhänder och vi arbetar ej med beställningsvaror. För varje produkt anges lagerstatus i Infon, och Köp-knapp finns bara om en produkt finns i eget lager.

 

4. Vad betyder "Kampanj" och "Nyhet"?

En produkt märkt med "Nyhet" innebär att den släppts från LEGO och/eller inkommit i Ebrix sortiment inom ca 2-3 månader. "Kampanj" innebär i tillfälligt lager eller tidsbegränsat prissänkt. 

 

5. Vad betyder lagersaldo "Tillfälligt slut - inkommer snart"?

Ja, vi arbetar för att produkten skall inkomma igen inom 4-10 veckor (undantag kan finnas vid ex sällan-import). Produkter som utgått, tas oftast bort från sidan helt.

 

6. Var är min faktura eller delbetalningsavtal?

Ebrix samarbetar stolt med Klarna. Kontakt sker via mail eller mobil app, EFTER att Ert paket skickats. Vid finans- och ekonomifrågor kontakta Klarna här eller ring Klarna direkt på tel 08-12012010.

 

7. Har ni alternativa betalsätt?

Ja, använd Swish (längst upp i kassan).

 

8. Prismatchar Ebrix LEGO?

Nej. Vi har en relativt fast prisbild, som vi pressat så gott det går. Samma priser gäller i varuhus och på nätet och för alla året om. Vi är stolta över våra priser, och tycker det är mest rättvist så.

 

9. Jag vill skicka varorna till en annan adress än den jag är folkbokförd på. Går det?

Om betalning sker med kort eller Swish så går det att skicka paketet till valfri adress. Ange alternativ adress i kassans kommentarsfält (glöm ej mobil.nr). 

 

10. Hur vet jag var och när jag kan hämta mitt paket? 

Avisering görs om var och när paketet kan hämtas, via angiven e-mail eller SMS. Ebrix väljer om så är möjligt, i första hand SMS, för att snabbast nå dig. 

 

11. Mitt paket har inte kommit fram under utlovad tid. Hur gör jag?

Kontrollera först din angivna e-mailadress och/eller SMS för paketets leveransstatus, samt försök att spåra paketet här.

Om det saknas information om var paketet finns någonstans, vänligen kontakta Ebrix kundtjänst via tel 019-7601540 eller e-post info@ebrix.se 

 

12. Kan jag göra en beställning via telefon eller e-post?

Nej, vi tar endast emot beställningar gjorda via webshopen. 

 

13. Hur vet jag att min order har gått igenom?

Ni får en orderbekräftelse på skärmen, efter att Ni tryckt "Skicka Order". Du får även en orderbekräftelse via angiven e-postadress.

 

14. Hur gör jag för att reklamera en produkt?

Vid saknade bitar (mindre än 15 bitar) och allmänna reklamationer av en specifik produkt kontaktas LEGO Direkt som är Kundservice för privatkunder tel 0302-24400Saknas fler än 15 bitar när en förpackning öppnats, kontaktar Ni vår Kundtjänst för retur och ersättning med ny vara.   

 

15. Kan jag som företag eller kommun handla på Ebrix?

Ja, Klarna erbjuder faktura mot företag. Enskild firma räknas dock som privatperson. Kommuner kan behöva söka manuell kredit beroende på företagsuppgifter mm. Ring då tel 08-12012010 och prata med kreditavdelningen Merchant Support.

 

16. Det är skador på produkterna som jag har hämtat hos DHL Servicepoint, hur går jag tillväga?

Hämta aldrig ut ett skadat paket (kraftiga veck, hål eller DHL-tejpat), eller be först ombudet skriva en notering om skadan på ett kvitto ni får med er hem! Vid skada på LEGO förpackningar efter utlämnande när du öppnat paketet, tag bilder från olika vinklar på paketets utsida samt varan och kontaktas Ebrix kundtjänst via e-post info@ebrix.se. 

Be ombudet notera skadan innan du signerar för leveransen eftersom du annars godkänner paketet i befintligt skick.

Vill du inte ta emot paketet på grund av skadan så har du rätt att neka leveransen innan du kvitterar paketet.

Anmälan av dold skada ska göras inom 7 dagar från leverans. Fotografera skadorna och bifoga dessa i DHL:s reklamationsformulär som du fyller i vid anmälan av skada. Fyll i reklamationsformuläret här.

 

17. Måste jag logga in eller skapa ett konto för att kunna handla hos eBrix?

Konto kan skapas, för att hålla reda på tidigare ordrar mm, men det behövs inte. Ebrix har en s.k snabbkassa, som snabbt i stället hämtar dina uppgifter i samarbete med Klarna/Sveriges folkbokföringsregister.

 

18. Hur gör jag om jag vill byta/returnera en vara som jag har fått hem?

Endast plomberad, obruten samt produkt i nyskick kan returneras. Kontakta Ebrix kundtjänst så fort som möjligt, senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Kunden står själv för returfrakten. Se vidare info under våra Villkor.

 

Vid ytterligare frågor, kontakta Ebrix kundtjänst, så hjälper vi Dig! 

Produkter