Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Köp- och leveransvillkor

På Ebrix krånglar vi inte till det, utan strävar efter enkla och trygga villkor - för både Privatkunder & Företag!

 

Säkra & smidiga betalningsalternativ

Vi erbjuder självklart marknadens mest moderna, smidiga och säkra betalsätt - inbyggda i ett komplett externt certifierat gränssnitt via Klarna Checkout. Klarna Checkout gör det väldigt enkelt att handla med ett fåtal uppgifter, samt riktigt enkelt att handla via mobilen. Läs mer här! Certifieringen uppnås genom mycket höga krav på system- och nätverkssäkerhet, kontinuerlig övervakning och en mycket sträng säkerhetspolicy. Företaget Ebrix hanterar eller lagrar ingen information som rör betaluppgifter. Läs Klarnas dataskyddspolicy här!

Betalsätt som ingår:

- Faktura - 14 dagar (30 dagar för företag)

- Delbetalning 6 - 36 månader

- Klarna Direkt - Betala med mobilt bank-id

- Klarna konto - Klarnas samlingsfaktura

- Kortbetalningar VISA, Mastercard & American Express

- Direktbanksbetalning via SEB, Handelsbanken, Swedbank, Nordea

 

Men Ebrix erbjuder även:

- Swish 

- Ebrix presentkort

Ebrix presentkort kan användas för hel- eller delbetalning av köp på nätet såväl som i det fysiska varuhuset i Marieberg Köpcentrum Örebro. Återköp av Ebrix presentkort medges ej, och kan ej inlösas mot kontanter. För mer info, se länken Presentkorts frågor.

 

Faktura- & ekonomifrågor. Kontakta gärna Klarna direkt

För funderingar och frågor gällande era betalningar med Faktura/delbetalning/Direktbetalning och kort, har Klarna en kundtjänst som mer än gärna svarar på era frågor direkt. Logga in här, eller ring dygnet runt på Tel 08-120 120 10.

 

Saknade bitar & reklamation

Det är alltid 1 års garanti på de produkter Ni köper från eBrix, som omfattar fabrikationsfel (ej förslitningsskador). Vid saknade bitar och reklamationer på en produkt skall kunden själv kontakta LEGO Direkt som är Kundservice för privatkunder tel 020-127623. De vill ha all felstatistik till sitt förbättringsarbete, samt har tillgång till samtliga bitar som produceras. Alternativt görs anmälan enkelt via LEGOs hemsida: Ersättningsdelar/saknade delar. Saknas fler än 15 bitar, kontaktar Ni Ebrix Kundtjänst för ersättning med ny vara. 

 

Faktura för skola, kommun & landsting

Prova alltid som företag att först lägga en vanlig nät-order mot faktura. En mindre kredit- samt adresskontroll mot Bolagsverket genomförs automatiskt. Ev måste (vid första köpet) kunden manuellt godkännas, vilket enklast görs genom direktkontakt med Klarna. Fördelen om detta görs av kunden själv är att exakt rätt adressuppgifter då kan stämmas av direkt.

Klarnas kundsupport nås på telefonnummer 08-120 120 10 måndag till fredag 08:00-22:00 och helger 10:00-17:00, eller via mejl merchant@klarna.se. Eller så kan vi på Ebrix sköta detta. Vi ber då kunden maila till oss de nödvändiga uppgifterna via sales@ebrix.se. När vi fått svar meddelar vi kunden när krediten är godkänd.

Uppgifter för kreditansökan, som måste stämma mot Bolags-/Skatteverket:

-Belopp inkl frakt
-Lev.adress
-Fakturaadress
-Org.nr  

Ebrix kan också erbjuda extern E-faktura via Fakturaportalen för ex statliga verk och myndigheter i offentlig sektor. Minimum ordervärde är då 5.000 kr, och lev. efter erlagd betalning.  

 

Pris

Svensk moms är redan inkluderad i priset, f.n. 25%. Avgift för frakt tillkommer. Inga övriga kostnader.

 

Order & köp

Bekräftat köp, innebär att ett avtal (köpekontrakt) träffats. Saknas Köp-knappen på en vara, så är produkten tillfälligt slut, men inkommer igen. Använd då gärna vår enkla automatiska bevakningsfunktion!

För att stoppa/ångra en redan lagd order måste detta meddelas inom 10 min via telefon (valet "hjälp med din nätorder)" under våra öppettider. Order utanför våra öppettider kan stoppas/ångras via butikens Mail-formulär.

Om ett paket levererats vid tidpunkten för meddelande om ånger, står kunden för returen.

 

Orderbekräftelse

En orderbekräftelse genereras automatiskt direkt efter lagd order, och skickas till den e-postadress som angivits i Kassans Orderformulär. Erhålles ingen bekräftelse, så kontrollera "skräpkorgen" eller kontakta Ebrix Kundtjänst.  

 

Fast fraktkostnad

Alla leveranser sker till ett mycket förmånligt fast pris oavsett vikt eller storlek f.n 49 kr. Väljer Ni att Hämta själv, stryks självklart hela fraktkostnaden.

  

Leverans

Ebrix har mycket omsorgsfullt valt ut våra partners och samarbetar med DHL, Sveriges ledande speditionsföretag för paket till privatpersoner. De har mycket snabba och tillförlitliga express-leveranser ut till ca 1.300 st ombud, s.k Service Points, bekvämt belägna i hela Sverige. Senast leveranstidpunkt varje vardag är angiven på hemsidan, med en leveranstid normalt 1-2 dagar från det att en beställning görs. Undantag för skeppning samma dag, är veckorna innan jul. Skulle av någon anledning leveranstiden bli längre, till eBrix kännedom, erhålles meddelande om detta. 

Paketavisering och leveransinformation fås via spårningslänk på SMS eller angiven mailadress, så kontrollera alltid att dessa är rätt i Kassan, och ID-kontroll görs vid utlämning. Ev ombud uppvisar både eget och angiven kunds ID. OBS! tänk på, vid beställning i barns namn, att även de måste uppvisa giltig ID-handling. Spåra paket eller hitta närmaste Servicepoint på http://www.servicepoint.se/   

OBS! Om fel kunduppgifter (ex fel postnummer) angivits i kassan, vilket medför extra kostnader vid leverans, står kunden för merkostnaderna enl DHL:s prislista.

För att få leverans direkt till ett företag, så anges detta först i kassan "Jag handlar som: Företag".

  

Hämta själv

Om Ni har möjlighet och vill spara fraktkostnaden, kan uthämtning ske direkt vid butikens nya stora LEGO varuhus i Marieberg (nära Marieberg Galleria) i Örebro. Väljer Ni att hämta själv betalas produkterna med önskat betalningssätt i butikens Kassa, och "Avhämtning i butikens lager i Marieberg (frakten stryks ovan)" väljs. Efter att ordern mottagits, och är färdiga för avhämtning, skickas ett e-postmeddelande till Er och är redo att hämtas. Vår adress är Bolagsvägen 7 (mellan TrU och Lågprismagasinet) centralt i Mariebergs handelsområde. 

ID-kontroll görs vid utlämning oavsett betalsätt. Ev ombud uppvisar både eget och angiven kunds ID.

Öppettiderna är vardagar 10-18, lördagar 10-16 samt söndagar 11-16.

  

Skador på paket

I vår fysiska butik säljer vi skadade produktförpackningar endast under temat Skadade Askar (utan ånger, retur eller bytesrätt). Upptäcks skador på ytter-emballaget på de paket som skickas med DHL, skall Ni anmäla detta på respektive DHLs Service Point på plats. Hämta aldrig ut ett skadat paket (kraftiga veck, hål eller DHL-tejpat). Be ombudet notera skadan innan du signerar för leveransen eftersom du annars godkänner paketet i befintligt skick.

Vill du inte ta emot paketet på grund av skadan så har du rätt att neka leveransen innan du kvitterar paketet. Anmälan av dold skada ska göras inom 7 dagar från utlämning. Fotografera skadorna och anmäl till Ebrix kundtjänst via Mail-formulär på hemsidan.

 

Ånger- & returrätt

På Ebrix gäller 14 dagars ångerrätt, oavsett orsak. Meddelande om nätreturer lämnas till Ebrix Kundtjänst så snart som möjligt via Mail-formulär på hemsidan, dock senast inom 14 dagar från att varan mottagits. Ångrad produkt skall alltid returneras i plomberat oöppnat nyskick samt i originalförpackning. OBS! Ånger- och returrätt gäller ej för LEGO i lösvikt, reservdelar, tillbehör eller lösa minifigurer. Bifoga i paketet också kunduppgifter samt ordernr, exempelvis en kopia på order/följesedel. För att ev hinna stoppa/ångra en redan lagd order måste detta meddelas via mail direkt. DHL hämtar gods flera gånger per dag, och har paketet lämnat oss vid tidpunkten för meddelande om ånger, står kunden för returen.

Kunden står själv för returfrakten och ansvarar för att produkten är väl paketerad med stötdämpning och når eBrix oskadad. Paketet skall skickas inom 14 dagar från meddelande om retur för att erhålla återbetalning. Vi rekommenderar att kvittot Ni får vid inlämning sparas och att Ni skriver ner kollinumret så att de kan spåras i efterhand.

OBS! Paketet måste bokas, med säkerställd utkörning direkt till företagets dörr. Det går även bra att boka returer med leverans till följande 2 Servicepointer post.nr 70236; WILLYS MARIEBERG KUNDVÄGEN 4 ÖREBRO (Postnord) samt DHL PAKETVÄGEN 10 ÖREBRO (DHL). Returer bokas EJ med leverans till annan Servicepoint (en extra avgift om 120kr dras i förekommande fall av för manuell upphämtning), skickas ej heller som rekommderat brev.  

Adress för kundreturer:

Ebrix LEGO retur
Bolagsvägen 7B
702 36 Örebro

Om det underlättar går det givetvis bra att återlämna ett ångrat köp i eBrix LEGO varuhus Marieberg Örebro, istället för att skicka den med Post.

Om Ni ångrar ett köp och skickar tillbaka en produkt erhålles motsvarande produktbelopp vid inköpstillfället (minus ev skadereduktion samt ev extra avgift). Återbetalning görs snarast, men senast 14 dagar från det att returen är mottagen.

Kunden ansvarar för hela risken vid returfrakt, som innefattar ev skada på produkten eller om den kommer bort under frakten. Vid skadad förpackning/omslag reduceras beloppet med 15-50%, då vi enbart kan sälja vidare hela fina förpackningar. Skadans omfattning avgör reducerat belopp, vilket informeras om via mail med bild.

 

Ej uthämtat paket

Paket skall hämtas ut inom 14 dagar från avisering, som annars går i retur till eBrix. Om paketet ej hämtas ut debiteras Ni en hanteringsavgift på 250kr per kolli (för dubbla fraktkostnader och extra administration) som skall betalas snarast mot ursprungligt OCR alt debiteras ert kort. Att inte hämta ut en aviserad vara gäller ALDRIG som meddelande om ångerrätt eller hävande av köp.

 

Giltighet värdekoder mm

Presentkort/presentkortskod köpt i butik/nätet gäller i 1 (ett) år från köpet

Rabattkod/värdekod gäller maximalt 1 (en) månad, eller enligt information per unik kod, från utfärdande

Vinst (alla typer) vid ex tävling, event eller på sociala medier gäller 1 (en) månad från utfärdande

  

Presentkort

Ebrix presentkort kan köpas av privatpersoner, men ej av företag (av säkerhetsskäl). De används för hel- eller delbetalning av köp på nätet såväl som i det fysiska varuhuset i Marieberg Köpcentrum Örebro. Återköp av Ebrix presentkort medges ej, och kan ej inlösas mot kontanter. För mer info, se länken Presentkorts frågor.

Produkter