Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Köp- och leveransvillkor

 

På eBrix krånglar vi inte till det, utan strävar efter enkla och trygga villkor!

 

Order & köp

På eBrix finns ingen gräns för minimiorder. Bekräftat köp, innebär att ett avtal (köpekontrakt) träffats. Saknas Köp-knappen på en vara, så är produkten tillfälligt slut, men inkommer inom kort (max 5 veckor). Använd då gärna vår enkla automatiska bevakningsfunktion!

 

Faktura-, ekonomi- & kreditfrågor

För funderingar och frågor gällande era betalningar Faktura/delbetalning/Direktbetalning, har Ecster (f.d Handelsbanken Finans) en kundtjänst som mer än gärna svarar på era frågor direkt. Tel 0771-560 300. De har öppet varje vardag 08.00-20.00 samt lördag/söndag 10.00-18.00.

 

Orderbekräftelse

En orderbekräftelse genereras automatiskt direkt efter lagd order, och skickas till den e-postadress som angivits i Kassans Orderformulär. Erhålles ingen bekräftelse, så kontakta vår Kundtjänst. 

 

Pris

Svensk moms är redan inkluderad i priset, f.n. 25%. Avgift för frakt tillkommer samt 29kr vid Fakturaköp. Inga övriga kostnader.

 

Fast fraktkostnad

Alla leveranser sker till ett mycket förmånligt fast pris oavsett vikt eller storlek f.n 49 kr. Väljer Ni att Hämta själv, stryks självklart hela fraktkostnaden.

  

Leverans

Ebrix har mycket omsorgsfullt valt ut våra partners och samarbetar med DHL, Sveriges ledande speditionsföretag för paket till privatpersoner. De har mycket snabba och tillförlitliga express-leveranser ut till ca 1.300 st ombud, s.k Service Points, bekvämt belägna i hela Sverige. Senast leveranstidpunkt varje vardag är angiven på hemsidan, med en leveranstid normalt 1-2 dagar från det att en beställning görs. Undantag för skeppning samma dag, är veckorna innan jul. Skulle av någon anledning leveranstiden bli längre, till eBrix kännedom, erhålles meddelande om detta. 

Paketavisering och leveransinformation fås via spårningslänk på SMS eller angiven mailadress, så kontrollera alltid att dessa är rätt i Kassan, och ID-kontroll görs vid utlämning. Ev ombud uppvisar både eget och angiven kunds ID. OBS! tänk på, vid beställning i barns namn, att även de måste uppvisa giltig ID-handling. Spåra paket eller hitta närmaste Servicepoint på http://www.servicepoint.se/   

För att få leverans direkt till ett företag, så anges detta först i kassan "Jag handlar som: Företag".

  

Hämta själv

Om Ni har möjlighet och vill spara fraktkostnaden, kan uthämtning ske direkt vid butikens nya stora LEGO varuhus i Marieberg (nära Marieberg Galleria) i Örebro. Väljer Ni att hämta själv betalas produkterna med önskat betalningssätt i butikens Kassa, och "Avhämtning i butikens lager i Marieberg (frakten stryks ovan)" väljs. Efter att ordern mottagits, och är färdiga för avhämtning, skickas ett e-postmeddelande till Er och är redo att hämtas. Vår adress är Bolagsvägen 7 (mellan TrU och Lågprismagasinet) centralt i Mariebergs handelsområde. 

Öppettiderna är vardagar 10-18.30, lördagar 10.00-16.00 samt söndagar 11-16.00.

  

Skador på paket

I vår fysiska butik säljer vi ej skadade produktförpackningar (undantag anges tydligt). Upptäcks skador på ytter-emballaget på de paket som skickas med DHL som kan hänföras till transportföretagets hantering, skall Ni anmäla detta på respektive DHLs Service Point på plats. Hämta inte ut ett skadat paket! Vid skada på LEGO förpackningar, när du öppnat paketet, kontaktar du vår Kundtjänst så ersätter vi med ny vara om så önskas. För ersättning krävs oöppnad originalförpackning.

 

Ånger- & returrätt

På eBrix gäller 14 dagars ångerrätt, oavsett orsak. Meddelande om nätreturer lämnas alltid till eBrix Kundtjänst så snart som möjligt (mail eller telefon), dock senast inom 14 dagar från att varan mottagits. Ångrad produkt skall alltid returneras i plomberat oöppnat nyskick samt i originalförpackning. Bifoga i paketet också kunduppgifter samt ordernr, exempelvis en kopia på följesedeln.

Kunden står själv för returfrakten och ansvarar för att produkten är väl paketerad med stötdämpning och når eBrix oskadad. Vi rekommenderar därför att spara kvittot Ni får vid inlämning och att Ni skriver ner kollinumret så att de kan spåras i efterhand.

OBS! Paketet måste bokas som Företagspaket/Parcel (med ex PostNord), med utkörning direkt till företagets dörr. Returer bokas EJ som privatpaket med leverans till Servicepoint (en extra avgift om 50kr dras i förekommande fall av).  

Adress för kundreturer:

Ebrix LEGO retur
Bolagsvägen 7
702 36 Örebro

Om det underlättar går det givetvis bra att återlämna ett ångrat köp i eBrix LEGO varuhus Marieberg Örebro, istället för att skicka den med Post.

Om Ni ångrar ett köp och skickar tillbaka en produkt erhålles motsvarande produktbelopp vid inköpstillfället (minus ev skadereduktion samt ev extra avgift). Återbetalning görs snarast, men senast 14 dagar från det att returen är mottagen.

Kunden ansvarar för hela risken vid returfrakt, som innefattar ev skada på produkten eller om den kommer bort under frakten. Vid skadad förpackning/omslag reduceras beloppet med 15-50%, då vi enbart kan sälja vidare hela fina förpackningar. Skadans omfattning avgör reducerat belopp, vilket informeras om via mail med bild.

  

Reklamation

Det är alltid 1 års garanti på de produkter Ni köper från eBrix, som omfattar fabrikationsfel (ej förslitningsskador). Vid saknade bitar (mindre än 15 bitar) och allmänna reklamationer av en specifik produkt skall kunden alltid själv kontakta LEGO Direkt som är Kundservice för privatkunder tel 0302-24400. För Mindstorms/Tech support tel 00800-53460000. De är experter på området. Saknas fler än 15 bitar när en förpackning öppnats, kontaktar Ni eBrix Kundtjänst för retur och ersättning med ny vara.  

 

Ej uthämtat paket

Paket skall hämtas ut inom 14 dagar från avisering, som annars går i retur till eBrix. Om paketet ej hämtas ut debiteras Ni en hanteringsavgift på 250kr (för dubbla fraktkostnader och extra administration) som skall betalas snarast mot ursprungligt OCR alt debiteras ert kort. Att inte hämta ut en aviserad vara gäller ej som meddelande om ångerrätt eller hävande av köp.

 

eBrix flexibla betalningsalternativ

Vi erbjuder självklart marknadens mest moderna, smidiga och säkra betalsätt - inbyggda i ett komplett externt certifierat gränssnitt. Certifieringen uppnås genom mycket höga krav på system- och nätverkssäkerhet, kontinuerlig övervakning och en mycket sträng säkerhetspolicy. Företaget eBrix hanterar eller lagrar ingen information som rör betaluppgifter. 

   

- Delbetalning
Genom vårt samarbete med Ecster (f.d Handelsbanken Finans) kan du delbetala dina köp, stora som små. Du väljer själv det köputrymme som passar ditt totala inköpsbelopp bäst upp till 80 000 kr. Ditt köputrymme läggs upp på ett konto hos Handelsbanken Finans.

I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du sedan bekräftar ditt köp och din ansökan om delbetalning, gör Handelsbanken Finans en sedvanlig kreditprövning. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts, därefter slutför du köpet. Du kan när som helst välja att slutbetala utan extra kostnad. Har du en gång delbetalat en vara hos Handelsbanken Finans kan du använda dig av samma konto och behöver inte genomgå en ny kreditprövning. Är ditt köputrymme för litet ansöker du enkelt om en höjning – du får svar direkt.

Inköpsmånaden är betalningsfri. Grundkraven för att ansöka om delbetalning är följande:

  • Du har fyllt 18 år

  • Du har minst 120 000 kr i årsinkomst

  • Du har inga betalningsanmärkningar

Vid frågor runt betaldatum, betalplaner och kreditavslag etc - ring gärna handelsbankens supertrevliga kundtjänst direk på tel 0771-560 300.

 

- Faktura
Genom vårt samarbete med Ecster (f.d Handelsbanken Finans) kan vi erbjuda privatpersoner att handla mot faktura, som skickas separat med Posten. En fakturaavgift om 29 kr tillkommer. Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24 % per år.
I kassan väljer du betalningsalternativet faktura. När du anger ditt personnummer gör Handelsbanken Finans en kreditprövning och en kreditupplysning kan komma att tas. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts.

Grundkraven för att få betala mot faktura är följande:

  • Du har fyllt 18 år

  • Du har minst 120 000 kr i årsinkomst

  • Du har inga betalningsanmärkningar

Vid frågor runt betaldatum, betalplaner och kreditavslag etc - ring gärna Handelsbankens supertrevliga kundtjänst direk på tel 0771-560 300.

 

- Direktbetalning via Handelsbanken
Handelsbankens direktbetalning är en smidig, enkel och säker betallösning för privatpersoner som själva har Handelsbanken e-bank. Vid betalning i kassan länkas du som kund direkt till din Internettjänst, loggar in som vanligt och väljer från vilket konto betalningen skall utföras.

 

- Kortbetalning
OBS Gäller enbart Swedbank! F.o.m 5 okt 2016 är det inte längre möjligt för Swedbanks kortkunder att bekräfta köp på internet med enbart vanlig kod, utan Mobilt BankID krävs. Finns ej möjlighet till Mobilt BankID, så kan istället köpen bekräftas med lösenord och SMS. Inställningen hanteras via kunds internetbank. Detta nya krav har alltså inget med Ebrix LEGO butik att göra - utan är en ren bankfråga. Vid frågor kontakta därför Swedbank direkt.  

Vi accepterar betalningar från de vanligaste typerna av kort: VISA och MasterCard. Alla köp kopplas till SveaWebPays säkra betalserver, vilket betyder att samtliga kortuppgifter endast hanteras av SveaWebPay. Överföringen av information är krypterad och alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.  Ingen extra kortavgift utgår. Pengarna reserveras på Ert konto när Er beställning är klar för skeppning, och dras vanligen inom 24 timmar.

 

 

- Förskottsbetalning
Betalning sker i förväg på eBrix bankgiro nr 780-5732 med order.nr som referens (5 siffror - INGA tecken eller andra uppgifter). Varorna skickas så fort pengarna är synliga på kontot. Ingen extra avgift. I Kassan fås ytterligare enkel information på skärmen samt via E-post. (Räkna dock med 1-2 dagars extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning pga extra manuell bevakning och hantering). Vid utebliven betalning makuleras en order automatiskt med en betalanmärkning.

Som kund utomlands kan du även välja att beställa dina varor och få dem skickade till en Svensk adress (vän, kollega eller släkting) och själv betala från utlandet i Förskott. Ange namnet på den person som skall hämta ut paketet som ordermottagare, då denne måste legitimera sig. Använd BIC/IBAN: HANDSESS / SE07 6000 0000 0009 8955 8428. Skriv i dessa fall "utlandsbetalning" i butikens kommentarsfält..

 

  • Kampanjer
    • Kampanjer
Månadens produkt
Produkter
Mer för pengarna
Fraktpris privat/företag:
Endast 49kr/149kr
 
Order innan kl 16.30 skickas samma dag
 
Butik Marieberg/support:
Vardagar 10-18.30
Lördagar 10-16
Söndagar 11-16
 
DHL leverans till Servicepoint dagen efter
 
10-25% under rek.pris på standardsortimentet
 
Öppet köp 14 dagar
 
Säkra betallösningar via Handelsbanken:
» Kort- & delbetalning
» Faktura & förskott
» Direktbetalning via  
   Handelsbanken