Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Köp- och leveransvillkor

 

På eBrix krånglar vi inte till det, utan strävar efter enkla och trygga villkor!

 

Nyhet juli 2018: Klarna Checkout

Klarna Checkout är en komplett kassalösning där marknadens populäraste betalsätt ingår. Klarna Checkout gör det väldigt enkelt att handla med ett fåtal uppgifter, samt riktigt enkelt att handla via mobilen. Läs mer här!

 

Betalsätt som ingår:

- Faktura - 14 dagar (30dagar b2b)

- Delbetalning 6 - 36 månader

- Klarna Direkt - Betala med mobilt bank-id

- Klarna konto - Klarnas samlingsfaktura

- Kortbetalningar VISA, Mastercard & American Express

- Direktbanksbetalning via SEB, Handelsbanken, Swedbank, Nordea

(- samt SWISH)

 

Order & köp

Det finns ingen gräns för minimiorder. Bekräftat köp, innebär att ett avtal (köpekontrakt) träffats. Saknas Köp-knappen på en vara, så är produkten tillfälligt slut, men inkommer igen. Använd då gärna vår enkla automatiska bevakningsfunktion! För att hinna stoppa/ångra en redan lagd order måste detta meddelas via mail direkt. DHL hämtar gods flera gånger per dag, och har paketet lämnat oss vid tidpunkten för meddelande om ånger, står kunden för returen.

 

Faktura- & ekonomifrågor. Kontakta gärna Klarna direkt

För funderingar och frågor gällande era betalningar med Faktura/delbetalning/Direktbetalning och kort, har Klarna en kundtjänst som mer än gärna svarar på era frågor direkt. Logga in här, eller ring dygnet runt på Tel 08-120 120 10.

 

Orderbekräftelse

En orderbekräftelse genereras automatiskt direkt efter lagd order, och skickas till den e-postadress som angivits i Kassans Orderformulär. Erhålles ingen bekräftelse, så kontrollera "skräpkorgen" eller kontakta Ebrix Kundtjänst.  

 

Pris

Svensk moms är redan inkluderad i priset, f.n. 25%. Avgift för frakt tillkommer. Inga övriga kostnader.

 

Fast fraktkostnad

Alla leveranser sker till ett mycket förmånligt fast pris oavsett vikt eller storlek f.n 49 kr. Väljer Ni att Hämta själv, stryks självklart hela fraktkostnaden.

  

Leverans

Ebrix har mycket omsorgsfullt valt ut våra partners och samarbetar med DHL, Sveriges ledande speditionsföretag för paket till privatpersoner. De har mycket snabba och tillförlitliga express-leveranser ut till ca 1.300 st ombud, s.k Service Points, bekvämt belägna i hela Sverige. Senast leveranstidpunkt varje vardag är angiven på hemsidan, med en leveranstid normalt 1-2 dagar från det att en beställning görs. Undantag för skeppning samma dag, är veckorna innan jul. Skulle av någon anledning leveranstiden bli längre, till eBrix kännedom, erhålles meddelande om detta. 

Paketavisering och leveransinformation fås via spårningslänk på SMS eller angiven mailadress, så kontrollera alltid att dessa är rätt i Kassan, och ID-kontroll görs vid utlämning. Ev ombud uppvisar både eget och angiven kunds ID. OBS! tänk på, vid beställning i barns namn, att även de måste uppvisa giltig ID-handling. Spåra paket eller hitta närmaste Servicepoint på http://www.servicepoint.se/   

OBS! Om fel kunduppgifter (ex fel postnummer) angivits i kassan, vilket medför extra kostnader vid leverans, står kunden för merkostnaderna enl DHL:s prislista.

För att få leverans direkt till ett företag, så anges detta först i kassan "Jag handlar som: Företag".

  

Hämta själv

Om Ni har möjlighet och vill spara fraktkostnaden, kan uthämtning ske direkt vid butikens nya stora LEGO varuhus i Marieberg (nära Marieberg Galleria) i Örebro. Väljer Ni att hämta själv betalas produkterna med önskat betalningssätt i butikens Kassa, och "Avhämtning i butikens lager i Marieberg (frakten stryks ovan)" väljs. Efter att ordern mottagits, och är färdiga för avhämtning, skickas ett e-postmeddelande till Er och är redo att hämtas. Vår adress är Bolagsvägen 7 (mellan TrU och Lågprismagasinet) centralt i Mariebergs handelsområde. 

ID-kontroll görs vid utlämning oavsett betalsätt. Ev ombud uppvisar både eget och angiven kunds ID.

Öppettiderna är vardagar 10-18.30, lördagar 10.00-16.00 samt söndagar 11-16.00.

  

Skador på paket

I vår fysiska butik säljer vi ej skadade produktförpackningar (undantag anges tydligt). Upptäcks skador på ytter-emballaget på de paket som skickas med DHL som kan hänföras till transportföretagets hantering, skall Ni anmäla detta på respektive DHLs Service Point på plats. Hämta inte ut ett skadat paket! Vid skada på LEGO förpackningar, när du öppnat paketet, kontaktar du vår Kundtjänst så ersätter vi med ny vara om så önskas. För ersättning krävs oöppnad originalförpackning.

 

Ånger- & returrätt

På eBrix gäller 14 dagars ångerrätt, oavsett orsak. Meddelande om nätreturer lämnas ALLTID till eBrix Kundtjänst så snart som möjligt via mail, dock senast inom 14 dagar från att varan mottagits. Ångrad produkt skall alltid returneras i plomberat oöppnat nyskick samt i originalförpackning. Bifoga i paketet också kunduppgifter samt ordernr, exempelvis en kopia på order/följesedel. För att hinna stoppa/ångra en redan lagd order måste detta meddelas via mail direkt. DHL hämtar gods flera gånger per dag, och har paketet lämnat oss vid tidpunkten för meddelande om ånger, står kunden för returen.

Kunden står själv för returfrakten och ansvarar för att produkten är väl paketerad med stötdämpning och når eBrix oskadad. Paketet skall skickas inom 14 dagar från meddelande om retur för att erhålla återbetalning. Vi rekommenderar att kvittot Ni får vid inlämning sparas och att Ni skriver ner kollinumret så att de kan spåras i efterhand.

OBS! Paketet måste bokas som Företagspaket/Parcel (med ex PostNord), med säkerställd utkörning direkt till företagets dörr. Returer bokas EJ som privatpaket eller med leverans till Servicepoint (en extra avgift om 120kr dras i förekommande fall av).  

Adress för kundreturer:

Ebrix LEGO retur
Bolagsvägen 7
702 36 Örebro

Om det underlättar går det givetvis bra att återlämna ett ångrat köp i eBrix LEGO varuhus Marieberg Örebro, istället för att skicka den med Post.

Om Ni ångrar ett köp och skickar tillbaka en produkt erhålles motsvarande produktbelopp vid inköpstillfället (minus ev skadereduktion samt ev extra avgift). Återbetalning görs snarast, men senast 14 dagar från det att returen är mottagen.

Kunden ansvarar för hela risken vid returfrakt, som innefattar ev skada på produkten eller om den kommer bort under frakten. Vid skadad förpackning/omslag reduceras beloppet med 15-50%, då vi enbart kan sälja vidare hela fina förpackningar. Skadans omfattning avgör reducerat belopp, vilket informeras om via mail med bild.

  

Reklamation

Det är alltid 1 års garanti på de produkter Ni köper från eBrix, som omfattar fabrikationsfel (ej förslitningsskador). Vid saknade bitar (mindre än 15 bitar) och allmänna reklamationer av en specifik produkt skall kunden alltid själv kontakta LEGO Direkt som är Kundservice för privatkunder tel 0302-24400. För Mindstorms/Tech support tel 00800-53460000. De är experter på området. Saknas fler än 15 bitar när en förpackning öppnats, kontaktar Ni eBrix Kundtjänst för retur och ersättning med ny vara.  

 

Ej uthämtat paket

Paket skall hämtas ut inom 14 dagar från avisering, som annars går i retur till eBrix. Om paketet ej hämtas ut debiteras Ni en hanteringsavgift på 250kr per kolli (för dubbla fraktkostnader och extra administration) som skall betalas snarast mot ursprungligt OCR alt debiteras ert kort. Att inte hämta ut en aviserad vara gäller ALDRIG som meddelande om ångerrätt eller hävande av köp.

 

Giltighet värdekoder mm

Presentkort/presentkortskod köpt i butik/nätet gäller i 1 (ett) år

Rabattkod/värdekod gäller 1 (en) månad

Vinst (alla typer) vid ex tävling, event eller på sociala medier gäller 1 (en) månad

  

Säkra & smidiga betalningsalternativ

Vi erbjuder självklart marknadens mest moderna, smidiga och säkra betalsätt - inbyggda i ett komplett externt certifierat gränssnitt via Klarna Checkout. Certifieringen uppnås genom mycket höga krav på system- och nätverkssäkerhet, kontinuerlig övervakning och en mycket sträng säkerhetspolicy. Företaget Ebrix hanterar eller lagrar ingen information som rör betaluppgifter. Läs Klarnas dataskyddspolicy här!

   

- Delbetalning

Du kan ansöka om att betala i din egen takt eller betala ett fast belopp per månad. När du delbetalar med Klarna gäller alltid följande:

     Du får hem varan innan du betalar

     Du samlar alla dina köp på en månadsfaktura

     Du betalar i din egen takt eller ett fast belopp per månad

 

Konto, betala i din egen takt:

Du betalar valfri summa per månad. Det lägsta belopp du kan betala är 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr varje månad. Du kan när du vill betala hela det återstående beloppet. En administrationsavgift om 29 kr i månaden tillkommer på fakturan.

 

Fast Delbetalning:

Fast delbetalning från Klarna innebär att du delar upp din betalning på 6, 12 eller 24 månader (och hos vissa butiker t.o.m. 36 månader). Du vet från början vilken din månadskostnad blir – och du vet när du har betalat klart.

 

- Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.

     Få alltid din beställning innan du betalar

     Betalningstid - alltid minst 14 dagar (privat) och 30 dagar (företag)

     Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

     Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

     Ladda ner dina fakturor från klarna.se

     Möjlighet till delbetalning

 

- Direktbetalning via SEB, Handelsbanken, Swedbank samt Nordea
Direktbetalning är en smidig, enkel och säker betallösning för privatpersoner som själva har en e-bank. Vid betalning i kassan länkas du som kund direkt till din Internettjänst, loggar in som vanligt och väljer från vilket konto betalningen skall utföras.

 

- Kortbetalning
Vi accepterar betalningar från de vanligaste typerna av kort: VISA, MasterCard & American Express. Alla köp kopplas till Klarnas säkra betalserver, vilket betyder att samtliga kortuppgifter endast hanteras av Klarna. Överföringen av information är krypterad och alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.  Ingen extra kortavgift utgår. Pengarna reserveras på Ert konto när Er beställning är klar för skeppning, och dras vanligen inom 24 timmar.

 

- SWISH

Välj Swish som betalsätt i webbutiken. När appen öppnas visas information om betalningen; belopp och mottagare, och du godkänner och signerar sedan med Mobilt BankID på vanligt sätt. Bekräftelse på betalningen visas i både Swish-appen och webbutiken.

 
- Ebrix Presentkort
Ebrix presentkort kan användas för hel- eller delbetalning av köp på nätet såväl som i det fysiska varuhuset i Marieberg Köpcentrum Örebro. Återköp av Ebrix presentkort medges ej, och kan ej inlösas mot kontanter. För mer info, se länken Presentkorts frågor.

We now ship to the whole Scandinavia! 

Select country above for right currency, read more

  • Kampanjer
    • Kampanjer
Månadens produkt
Produkter
Mer för pengarna
Fraktpris privat/företag:
Endast 49kr/149kr
 
Order innan kl 16.30 skickas samma dag
 
Butik Marieberg/support:
Vardagar 10-18.30
Lördagar 10-16
Söndagar 11-16
 
DHL leverans till Servicepoint dagen efter, eller direkt till företag
 
10-25% under rek.pris på standardsortimentet
 
Öppet köp 14 dagar
 
Säker betallösning via KLARNA Checkout:
» Direktbetalning
» Faktura Företag
» Faktura Privat
» Kort & Delbet.
» samt SWISH